Mikä on inWell- treenien salaisuus?

inwell-header-vatsa

 

inWell-treenit ovat HIIT (high intensity interval training)-tyyppisiä treenejä. Kyse on siis lyhytkestoisesta, mutta kovatehoisesta harjoittelusta. Harjoituksen kesto 10-30 minuuttia ja se aika treenataan täydellä teholla.

 

MIKSI inWell-TREENIT OVAT NIIN TEHOKKAITA?

Yleisesti ajatellaan, että rasva palaa pitkäkestoisessa, matalasykkeisessä liikunnassa parhaiten. Yhä useammat tutkimukset kuitenkin osoittavat, että asia on juuri päinvastoin. Matalasykkeinen, pitkäkestoinen liikunta johtaa harvoin laihtumiseen. Sen lisäksi, että matalasykkeistä liikuntaa tulee harrastaa pitkä aika kerrallaan, aerobisen liikuntasuorituksen jälkeen energiankulutus laskee nopeasti entiselleen. Kun taas lyhytkestoisen ja kovatehoisen treenin jälkeen rasva jatkaa palamistaan pitkään treenin jälkeenkin, sillä lihakset täydentävät loppuun kulutettuja glukoosivarastojaan.  Matalalla teholla tehty  liikuntasuoritus lisää myös kortisoli-hormonin eritystä, mikä saattaa lisätä keskivartalolihavuutta. Lyhytkestoinen, kovatehoinen treenaaminen kasvattaa lihaskudoksen määrää. Lihaskudoksen kasvaessa kokonaisenergiankulutus myös kasvaa, sillä lihaskudos polttaa rasvaa tehokkaasti. Eli mitä kovemmalla teholla treenaat, sen tehokkaammin saat rasvan palamaan.

 

inWell-TREENIT SOPII KAIKILLE

inWell-videotreenit sopivat niin vasta-alkajalle, kuntoilijalle kuin kokeneellekin liikkujalle, joka kaipaa harjoitteluunsa vaihtelua. TEHOtreeneissä on mahdollisuus lähteä liikkeelle kolmelta eri tasolta, joista voit valita itsellesi sopivimman. Näin pääset aloittamaan treenit omaa kuntotasoa vastaavista harjoituksista. Viikkosuunnitelmat on suunniteltu nousujohteisiksi siten, että kehitystä tapahtuu ja harjoituksiin tulee jatkuvasti uusia haasteita. Monipuoliset harjoitukset ja uudet haasteet takaavat sen, että kyllästymistä ei tapahdu.

inWell- TEHOtreenit sisältää seuraavia kategorioita:

  • iHiit: oman kehon painolla tehtävät harjoitukset
  • iPower: yhdistyy sekä oman kehon painolla että lisäpainolla tehtäviä liikkeitä. iPower-harjoituksissa käytetään käsipainoja, kahvakuulaa ja hyppynarua.
  • Kahvakuula: käytetään kahvakuulaa
  • Voimajooga: omankehon painolla tehtäviä harjoituksia, joiden avulla saat kehoosi liikkuvuutta ja venyvyyttä samalla vahvistaen kroppaa
  • Pepputreenit: keskitytään alakroppaan, jalkoihin ja peppuun.
  • Vatsalihastreenit: keskitytään keskivartalon ja vatsalihasten vahvistamiseen
  • Hyppynarutreenit: käytetään hyppynarua
  • Ylävartalotreenit: keskitytään ylävartalon ja käsivarsien vahvistamiseen.

Raskaanaoleville on oma treeniohjelmisto. inWell-raskausajan treenien avulla pysyt hyvässä kunnossa turvallisesti läpi raskauden.

KOVATEHOISEN TREENAAMISEN EDUT

inWell- treenit aktivoivat kehon lihakset monipuolisesti. Harjoitukset haastavat  sekä hapenoton, lihaksiston, tasapainon että koordinaation. Treenien tunnuspiirteitä on lyhyt kesto ja korkea syke. inWell- treenit polttaa rasvaa tehokkaasti. Myös viskeraalinen rasva eli sisäelinten ympärille kertyvä terveydelle haitallinen rasva saa kyytiä.  inWell-harjoitukset polttaa paljon kaloreita, madaltaa kolestroliarvoja, kohottaa kuntoa, lisää kestävyyttä, parantaa insuliiniherkkyyttä sekä sokeriaineenvaihduntaa. Lähes kaikille tulee yllätyksenä se, kuinka jo muutaman viikon treenaamisella saa näkyviä tuloksia aikaan. 

Nähdään inWell-treenien parissa 🙂

treenin jälkeen

TREENIN JÄLKEEN KAIKKENSA ANTANUT OLO, VOITTAJAFIILIS!

Jaa artikkeli:Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on Pinterest

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *